Dobry biznes musi posiadać identyfikację wizualną

Jak sama nazwa wskazuje identyfikacja wizualna jest czymś co identyfikuje wizualnie. W przypadku biznesów powinny to być elementy, które związane są z prezentacją brandu w swoim otoczeniu. Marka komunikuje się w różnych środowiskach, w zależności od swoich celów i branży, w której się porusza. Niezależnie jednak od tych parametrów, wspólnym podmiotem jest potrzeba zdobycia rynku, zbudowania świadomości swojego istnienia, klasy oraz jakości u przyszłych klientów.

Prezentacja brandu metodą na rozpoznawalność

Biznes w 2015 roku niewątpliwie nie może pozostać bezczynny na działania konkurencji oraz trendy na rynku. Obecnie każda marka powinna być w jakimś stopniu zaangażowana we własny marketing, jest to sposób na wybicie się przed szereg a także prawdopodobnie najlepszy sposób na zbudowanie u konsumentów poczucia, że oto ta marka jest właśnie liderem i autorytetem w danej branży. Marketing to także ładne, kuszące i atrakcyjne opakowanie. Dla marki opakowanie jest jej identyfikacja wizualna, czyli to w jaki sposób prezentuje się na wszystkich arenach. W komunikacji w internecie, na swojej stronie internetowej, w mediach, w pokazach, targach, spotkaniach czy wreszcie – w materiałach reklamowych. Istotne jest by wszystkie powyższe kanały dotarcia do potencjalnych klientów były ze sobą spójne. Właśnie identyfikacja wizualna może temu pomóc. Zwykle widz – odbiorca – konsument początkowo zwracają uwagę na wygląd, czyli opakowanie marki. Już sama kolorystyka może pomóc budzić skojarzenia z danym produktem lub usługą. Jeśli dodatkowo stworzymy charakterystyczne logo, układ sloganów czy generalny sposób prezentacji szybko staniemy się rozpoznawalni oraz unikalni.

Elementy identyfikacji wizualnej

Unikalna identyfikacja warunkiem uznania

Pojęcie unikalności jest jednym z kluczowych dla budowania wizerunku marki. Odgapianie od innych, naśladowanie, próba stania się kimś innym z pewnością nie jest krokiem dobry. Wręcz przeciwnie – sprawia, że marka zaczyna być postrzegana jako zupełnie nieprofesjonalna, leniwa, pasożytnicza, czyli żerująca na plecach innych twórców. Najwygodniejszym rozwiązaniem może się okazać bazowanie na pomysłach kogoś innego, aczkolwiek z punktu widzenia wizerunku to zabieg bardzo niekorzystny. Tworzenie identyfikacji wizualnej – czyli tego, co na pierwszy rzut oka – najbardziej trafia do konsumentów – także powinno być unikalne. Naturalnie wiele firm koncentruje się na stworzenie takich identyfikacji, które zawierają się w pewnej wyrobionej kanwie i ówczesnych standardach, ale warto pokusić się o to, aby siebie pokazać jeszcze inaczej, w inny sposób. Unikalne logo, unikalne mieszanie barw, unikalny sposób przedstawia treści, wyjątkowa strona internetowa, a wszystko to spójne z materiałami informacyjnymi czy reklamowymi pozwala szybciej zbudować zainteresowanie tym, czym się zajmujemy. Jest to metoda pozyskania klientów.

Tworząc identyfikację wizualną specjaliści na pewno zwrócą najpierw uwagę na to, w jakim sektorze porusza się marka. Jest to istotny ruch, gdyż zapobiega przedstawieniu firmy w niekorzystnym świetle, w sposób, który jej nie pasuje lub co więcej nie przystoi. Więcej na temat identyfikacji marki przeczytacie na stronie agencji Auch Studio. Pamiętajcie by do tworzenia jej wynająć ekspertów.

Kategoria: Marketing Tags: , , ,

Sprawdź:

Dla firm z Opola – o budowie ich wizerunku Dla firm z Opola – o budowie ich wizerunku
Reklama w Opolu – jak to zrobić? Reklama w Opolu – jak to zrobić?
© 2017 Opolski Biznes.
Opolski biznes w jednym miejscu.