Jak sama nazwa wskazuje identyfikacja wizualna jest czymś co identyfikuje wizualnie. W przypadku biznesów powinny to być elementy, które związane są z prezentacją brandu w swoim otoczeniu. Marka komunikuje się w różnych środowiskach, w zależności od swoich celów i branży, w której się porusza. Niezależnie jednak od tych parametrów, wspólnym podmiotem jest potrzeba zdobycia rynku, zbudowania świadomości swojego istnienia, klasy oraz jakości u przyszłych klientów.
Prezentacja brandu metodą na rozpoznawalność
Biznes w 2015 roku niewątpliwie nie może pozostać bezczynny na działania konkurencji oraz trendy na rynku. Obecnie każda marka powinna być w jakimś stopniu zaangażowana we własny marketing, jest to sposób na wybicie się przed szereg a także prawdopodobnie najlepszy sposób na zbudowanie u konsumentów poczucia, że oto ta marka jest właśnie liderem i autorytetem w danej branży. Marketing to także ładne, kuszące i atrakcyjne opakowanie. Dla marki opakowanie jest jej identyfikacja wizualna, czyli to w jaki sposób prezentuje się na wszystkich arenach. W komunikacji w internecie, na swojej stronie internetowej, w mediach, w pokazach, targach, spotkaniach czy wreszcie – w materiałach reklamowych. Istotne jest by wszystkie powyższe kanały dotarcia do potencjalnych klientów były ze sobą spójne. Właśnie identyfikacja wizualna może temu pomóc. Zwykle widz – odbiorca – konsument początkowo zwracają uwagę na wygląd, czyli opakowanie marki. Już sama kolorystyka może pomóc budzić skojarzenia z danym produktem lub usługą. Jeśli dodatkowo stworzymy charakterystyczne logo, układ sloganów czy generalny sposób prezentacji szybko staniemy się rozpoznawalni oraz unikalni.
Unikalna identyfikacja warunkiem uznania
Pojęcie unikalności jest jednym z kluczowych dla budowania wizerunku marki. Odgapianie od innych, naśladowanie, próba stania się kimś innym z pewnością nie jest krokiem dobry. Wręcz przeciwnie – sprawia, że marka zaczyna być postrzegana jako zupełnie nieprofesjonalna, leniwa, pasożytnicza, czyli żerująca na plecach innych twórców. Najwygodniejszym rozwiązaniem może się okazać bazowanie na pomysłach kogoś innego, aczkolwiek z punktu widzenia wizerunku to zabieg bardzo niekorzystny. Tworzenie identyfikacji wizualnej – czyli tego, co na pierwszy rzut oka – najbardziej trafia do konsumentów – także powinno być unikalne. Naturalnie wiele firm koncentruje się na stworzenie takich identyfikacji, które zawierają się w pewnej wyrobionej kanwie i ówczesnych standardach, ale warto pokusić się o to, aby siebie pokazać jeszcze inaczej, w inny sposób. Unikalne logo, unikalne mieszanie barw, unikalny sposób przedstawia treści, wyjątkowa strona internetowa, a wszystko to spójne z materiałami informacyjnymi czy reklamowymi pozwala szybciej zbudować zainteresowanie tym, czym się zajmujemy. Jest to metoda pozyskania klientów.
Tworząc identyfikację wizualną specjaliści na pewno zwrócą najpierw uwagę na to, w jakim sektorze porusza się marka. Jest to istotny ruch, gdyż zapobiega przedstawieniu firmy w niekorzystnym świetle, w sposób, który jej nie pasuje lub co więcej nie przystoi. Więcej na temat identyfikacji marki przeczytacie na stronie agencji Auch Studio. Pamiętajcie by do tworzenia jej wynająć ekspertów.