Czy wiesz jak zarządzać restauracją?

Pracownicy restauracji – czy to oni stanowią o jakości restauracji?

Od niemalże niepamiętnych czasów w czasie kolacji pośpiech w restauracji jest standardem. Wolne terminy w których chcą gościć w Twojej restauracji goście to norma, zarządzanie restauracją wymaga zatem wiele energii i skupienia się, są bowiem miejsca, które nie śpią nigdy. Lokal składa się z kilku różnych grup pracowników, zarządzanie każdym pracownikiem wymaga zaoferowania wytycznych dla każdego z nich, zrozumienie zadań każdy pracownika powinno być ich obowiązkiem, należy zwrócić uwagę na nieuniknione błędów, które pracownicy mogą robić. Ponieważ jakość swojej siły roboczej często dyktuje liczba klientów, twój styl zarządzania musi być elegancki i odważny, ale także autentyczny, nie warto nosić się niczym paw, tym sposobem nie zyska się szacunku wśród bardziej doświadczonych, a co za tym idzie – lepszych kucharzy, kelnerów, menadżerów. Na temat pracy w restauracji rozmawialiśmy z szefostwem catering Verona.

Jak szkolić pracowników?

Zarys oczekiwań dla każdego. Najbardziej skutecznym sposobem na to jest oddzielenie wszystkich do odpowiednich grup, takich jak kucharze, serwisanci, barmani czy menedżerowie. Wyjaśnij zadania jakie są oczekiwane wśród każdej grupy, aby zakończyć dzień pracy wszyscy muszą stosować się do zasad. Upewnij się, że wszyscy rozumieją pojęcie kosztów żywności i że nie porcje dania nie są tylko sugestia; każdy danie powinno przestrzegać wytycznych, oczywiście ważenie każdego posiłku nie musi być konieczne, ale kucharze powinni być po prostu sprawiedliwi.

Spotkaj się z każdą osobą indywidualnie i pomów o oczekiwanym harmonogramie z osobą, która może stanowić pewne problemy, omów także jak działa restauracja. Praca w restauracji, w zakresie godzin pracy, jest zupełnie inna niż w większości innych typach przedsiębiorstw. Wiele restauracji wypracowuje niskie marże i menedżerowie mogą mieć chęć wysyłania pracowników do domu, gdy firma odnotowuje straty w wyniku ich mizernych działań. Wyjaśnij, że wydajność pracowników warunkuje to, kto przebywa, a kto odchodzi, gdy firma jest w fazie strat.

Co dzieje się w restauracji?

Przejdź się po restauracji, którą zarządzasz – doglądaj każdego procesu i jeśli sam czegoś dokładnie nie znasz, poproś o wytłumaczenie, np. kucharzy podczas przygotowywania potraw. Właściciele restauracji ma tym wyższą reputację i sam wie o niej jak najwięcej, o każdym detalu i procesie. Należy zwrócić uwagę na wydajność każdego pracownika. Nie tyko w skali mikro, trzeba natychmiast skorygować pracownika, gdy popełni błąd, należy mu dokładnie uświadomić co robić aby było dobrze. Jeśli pracownik nie stara się dostosować do Twoich zaleceń, prawdopodobnie będziesz musiał wyciągnąć działo większego kalibru np. w postaci potrąceń z napiwków. Pieniądze często są sporym motywatorem do poprawy wydajności.

Porozmawiaj z pracownikami, którzy nagminnie naruszają politykę firmy. Nawet jeśli naruszenie jest nieznaczne i uważasz, że pracownik nie zrobi tego jeszcze raz, od razu zwróć uwagę na naruszenie zasad, będzie to ostrzeżenie dla innych. Jeśli tego nie zrobisz, pracownicy uwierzą, że tak można postępować.

Zobacz jak postępować z niesfornym pracownikiem restauracji

Unikaj krzyku i obrażania pracownika, który narusza zasady firmy. Wystarczy skonfrontować pracownika ze stanem obecnym, poinformuj go o zasadach i powiedz mu, że oczekuje się od niego, aby przestrzegał je od teraz. Na przykład, jeśli pracownik przychodzi do pracy bez plakietki oznaczającej, że jest tutaj zatrudniony. Pomóż pracownikowi, który nie może sobie poradzić z pewnym problemem.

Dobrze zarządzana restauracja to podstawa sukcesu
Każdy pracownik powinien mieć świadomość działań dyscyplinarnych firmy, jeśli pracownik nie dostosowuje się do zasad, winien wiedzieć co mu za to grozi. Warto jednakże pochwalić pracowników jeśli samodzielnie wychodzą z ciekawą inicjatywą. Wyjaśnij to w swoim pierwszym spotkaniu z pracownikami.

Kategoria: Gastronomia Tags: , , , , ,

Sprawdź:

Odzież korporacyjna, czyli elegancja każdego dnia Odzież korporacyjna, czyli elegancja każdego dnia
Czym zajmuje się agencja reklamowa? Czym zajmuje się agencja reklamowa?
Dopasowanie kasy fiskalnej dla handlu i usług Dopasowanie kasy fiskalnej dla handlu i usług
Kiedy warto zamówić sprzątanie biur Kiedy warto zamówić sprzątanie biur
© 2017 Opolski Biznes.
Opolski biznes w jednym miejscu.