Rachunkowość dla opolskich firm – zobacz podstawy

Prowadzenie księgowości nie jest łatwym zadaniem, szczególnie może sprawiać mnóstwo kłopotów osobom, które dotychczas nie miały do czynienia z księgami rachunkowymi. W takiej sytuacji, aby uniknąć ewentualnych kłopotów z Urzędem Skarbowym właściciele małych firm powinni powierzyć prowadzenie księgowości swojego przedsiębiorstwa profesjonalistom. Z pewnością każdy doceni porządek w firmowych dokumentach i nie straszna mu już będzie żadna kontrola. Firmy zajmujące się profesjonalną księgowością zawsze ze szczególną starannością wykonują swoje obowiązki, dbając tym samym o interesy swoich klientów, wszystko bowiem musi być przygotowane bardzo skrupulatnie.

Prowadzenie księgowości łączy się również z comiesięcznym, a także corocznym rozliczeniem z Urzędem Skarbowy. Bardzo ważne są także rejestry VAT. To jednak nie wszystko o co powinien zadbać każdy przedsiębiorca. Aby dokumentacja była w jak najlepszym porządku warto więc powierzyć prowadzenie księgowości osobom z doświadczeniem. Oczywiście należy liczyć się z kosztami za usługi księgowego, jednakże z pewnością będą one niższe niż ewentualna kara nałożona na przedsiębiorcę za źle prowadzone księgi rachunkowe. Każdy bez wątpienia chce uniknąć tego rodzaju nieprzewidzianych wydatków, dlatego też najodpowiedniejszym rozwiązaniem będzie zatrudnienie profesjonalnego księgowego, któremu nie obce są takie zagadnienia jak: prowadzenie ksiąg przychodów i rozchodów, prowadzenie rozliczeń dla podatku zryczałtowanego i karty podatkowej, prowadzenie ksiąg handlowych, prowadzenie rozliczeń kadrowo-płacowych.

Podatki i wszelkiego rodzaju rozliczenia niejednej osobie mogą spędzać sen z powiek, zwłaszcza początkującym przedsiębiorcom. Lepiej więc prowadzenie księgowości zlecić profesjonalistom, a samemu skupić na rozwoju swojej firmy, ponieważ to jest najważniejsze. Świetnie prosperujące przedsiębiorstwo z dobrze prowadzonymi księgami rachunkowymi oznaczają pełen sukces, a to z pewnością będzie wielkie osiągnięcie dla każdego właściciela firmy.

Rozliczenia amortyzacji, pojazdów czy delegacji

Niektóre osoby prowadzące działalność gospodarczą mają obowiązek ewidencjonowania środków trwałych. Do tej grupy osób zalicza się przedsiębiorców, którzy do działalności gospodarczej wykorzystują składniki majątku będące przez przepisy podatkowe kwalifikowane jako środki trwałe danej firmy. Warto jednak wiedzieć, że podczas rozliczania się z podatku dochodowego na postawie księgi przychodów i rozchodów można wliczać w koszty odpisy amortyzacyjne. Jeśli nie posiadamy wspomnianej ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych oraz prawnych to odpisy amortyzacyjne nie stanowią kosztów uzyskania przychodów. Odpis amortyzacyjny jest roczną kwotą kosztów uzyskania przychodów, którą oblicza się według określonej stawki amortyzacji. Należy wiedzieć, że każdego roku odpis amortyzacji będzie inny.

Często przedsiębiorcy również mają możliwość prowadzenia rozliczeń związanych z kosztami eksploatacji pojazdów w firmie. Z pewnością dla wielu osób ważna informacją jest, że osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą i posiadająca samochód, który został wprowadzony do ewidencji środków trwałych ma możliwość odpisania całości bieżącej eksploatacji (mowa tu zarówno o paliwie, jak i częściach do pojazdu w koszty uzyskania przychodów. W przypadku gdy pojazd nie został wpisany do ewidencji środków trwałych, to wydatki związane z eksploatacją samochodu zalicza się do kosztów uzyskania przychodów wyłącznie do wysokości kwoty, która wynika z przemnożenia liczby kilometrów rzeczywistego przebiegu auta oraz stawki za jednej kilometr przebiegu. Podatnik ma obowiązek prowadzenia rejestru przebiegu pojazdu.

Z kolei z tytułu delegacji każdy pracodawca musi prowadzić rozliczenie zawierające pokrycie kosztów pracownika związanych z wyjazdem służbowym (noclegi, diety, wyżywienie oraz przejazdy). Wszystkie wymienione rozliczenia mogą sprawić kłopot niejednemu przedsiębiorcy, dlatego też najlepszym rozwiązaniem będzie powierzenie prowadzenia księgowości profesjonalistom. Wówczas nie będzie kłopotu z Urzędem Skarbowym, a także odpowiadaniem na pisma administracyjne.

Kategoria: Biznes Tags: 

Sprawdź:

Kariera a motywacja – a między tym wszystkim doradztwo biznesowe Kariera a motywacja – a między tym wszystkim doradztwo biznesowe
Opolski biznes w jednym miejscu.