Pozycjonowanie firmy z Opola – jak to wygląda?

Opole to średniej wielkości miasta – stolica województwa, liczy sobie ponad 122 tysięcy mieszkańców. Jest miejscem, w którym nieustannie otwierają się kolejne firmy – zarówno usługowe jak i zakłady produkcyjne. Do miasta ściągają osoby z Krapkowic, Strzelców Opolskich, Nysy czy z Kluczbork. Miasto rozwija się i zaprasza do siebie coraz większą liczbę młodych osób – przede wszystkim studentów, którzy po zakończeniu nauki akademickiej postanawiają pozostać w Opolu oraz tam rozpocząć działalność gospodarczą.

Co zrobić by przyciągnąć do siebie nowych klientów?

W Opolu otwierają się zakłady produkcyjne, firmy usługowe takie jak biura rachunkowe, kancelarie prawne czy firmy informatyczne. Powstają nowe zakłady fryzjerskie, salony odnowy biologicznej, warsztaty samochodowe. Wszystkie te firmy wchodząc na rynku są świadome tego, że czekać będzie je rywalizacja z innymi firmami, które już oferują swoje usługi bądź produkty w danej branży. Oznacza to, że powstanie potrzeba reklamowania się, aby zdobyć więcej klientów oraz przyciągnąć ich ciekawą ofertą – często właśnie oferta decyduje o tym, że firma X ma więcej klientów niż firma Y. Nie odległość, ładne biuro, elokwentni pracownicy a oferta. Dobrym sposobem na przedstawienie oferty jest w obecnych czasach oczywiście strona internetowa. Jest ona niejako wizytówką tego czym się zajmujemy.

Co pokazać na swojej stronie internetowej i dlaczego?

Na stronie internetowej możemy dokładnie zaprezentować to, co wchodzi w skład naszych usług, co sprzedajemy, co możemy zaoferować, komu, jak i gdzie. A do tego jeszcze możemy powiedzieć ile to wszystko będzie kosztować. Strona internetowa to nasza wizytówka ale zupełnie tak jak w przypadku prawdziwych, fizycznych wizytówek musimy jeszcze je rozdać, żeby ktoś mógł je zobaczyć. W przestrzeni internetowej odbywa się to zgoła inaczej aniżeli w tzw. realu. Wizytówki w sieci rozdawane są dzięki temu, że internauci sami ich poszukują. Dlaczego to robią? Ponieważ chcą znaleźć specjalistów, którzy są im w danej chwili potrzebni. Mogą to być mechanicy, prawnicy, lekarze, dentyści czy graficy komputerowi.

Pozycjonowanie czyli?

Wizytówki mogą zostać odnalezione ale tylko wtedy kiedy umieścimy je we właściwych miejscach w sieci. Tym właśnie jest pozycjonowanie. Umiejscowieniem strony internetowej na coraz lepszych pozycjach dzięki promowaniu słów kluczowych, które wpisują w wyszukiwarkę osoby poszukujące specjalisty. Jeżeli ktoś szuka mechanika w Opolu z pewnością wpisze w pasek wyszukań „mechanik Opole” lub „warsztat Opole” lub „warsztat samochodowy Opole”. Zadaniem osób zajmujących się pozycjonowaniem jest sprawienie, że po wpisaniu takich fraz na wysokich lokatach pokażą się strony, które są pozycjonowane.

Kilka słów o tym jak pokazać się lepiej niż konkurencja

Seo lokalne

Opolskie firmy w wielu przypadkach posiadają średnią konkurencję. Na przykład dla frazy „warsztat Opole” konkurencja jest stosunkowo niska. Co to oznacza? Oznacza to, że wybierając pozycjonowanie lokalne na te frazy możemy szybko znaleźć się na dobrych lokatach w sieci, a to z kolei może przełożyć się na większą ilość klientów. Pozycjonowanie lokalne takich fraz powinno przebiegać w sposób spokojny, już po 2 miesiącach powinniśmy znaleźć się w pierwszej dziesiątce, co zagwarantuje naszej nowej stronie internetowej większy współczynnik wejść, a tym samym potencjalnie większą konwersją jaką możesz być kontakt z firmą lub nawet zlecenie usługi. Większą konkurencję niż warsztaty posiadają biura rachunkowe. Tutaj trzeba poświęcić więcej pracy aby pozycjonowana strona osiągnęła dobre rezultaty jakimi są pozycje 1-10. Oczywiście optymalnie jest kiedy witryna znajduje się na pozycji od 1 do 3, ale o tym często decyduje mało poznany algorytm Google, który sam ustala, która witryna może być wyżej, a która nie.

Dlaczego powinienem pozycjonować się lokalnie?

Lokalne pozycjonowanie pozwala na przejście witryny do najwyższych pozycji w wyszukiwarce, a to przekłada się na dużą liczbę kliknięć naszej strony. Ze strony klienta, który zlecił pozycjonowanie ważne jest to, aby strona dobrze się prezentowała i zachęcała do pozostania na niej. Cóż bowiem z nowego kliku, jeżeli nieestetyczny wygląd, słabo przedstawiona oferta i wolno wczytujące się dane odepchną go od wykonania telefonu? Każda strona musi być dobrze skonstruowana, pamiętajmy, że to jest przecież nasza wizytówka, jeżeli pokażemy się od dobrej strony mamy dużą szansę na nowe relacje biznesowe.

Kategoria: Internet Tags: ,

Sprawdź:

Odzież korporacyjna, czyli elegancja każdego dnia Odzież korporacyjna, czyli elegancja każdego dnia
Czym zajmuje się agencja reklamowa? Czym zajmuje się agencja reklamowa?
Dopasowanie kasy fiskalnej dla handlu i usług Dopasowanie kasy fiskalnej dla handlu i usług
Kiedy warto zamówić sprzątanie biur Kiedy warto zamówić sprzątanie biur
© 2017 Opolski Biznes.
Opolski biznes w jednym miejscu.