Jak przygotować biuro na powrót pracowników po pandemii?

Powrót do biura w czasach pandemii jest zadaniem dosyć trudnym do zrealizowania, ale możliwym.

Chodzi przede wszystkim o to, by dostosować biuro do nowych potrzeb, jakie pojawiają się w celu zniwelowania ryzyka rozprzestrzeniania się wirusa. Co należy zrobić, by praca w biurze była bezpieczna?

Zrób rozeznanie sytuacji

Pandemia wymusiła na wielu pracownikach przejście na pracę zdalną – tzw. home office. Okazuje się, że wielu osobom z różnych powodów bardzo się to rozwiązanie spodobało i nie są zbyt chętni do powrotu. Dlatego też, zanim wprowadzisz rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo, jakie narażą Cię na dodatkowe koszty, koniecznie sprawdź, czy zachodzi taka potrzeba. Jeśli w przypadku Twojego biznesu model pracy zdalnej sprawdził się doskonale, być może nie ma potrzeby niczego zmieniać?

Zadbaj o dystans

Jeśli razem z personelem zdecydowaliście o powrocie do biura, pora przyjrzeć się ustawieniu stanowisk pracowniczych. Zatroszcz się o to, by na miarę możliwości były one daleko od siebie, zmniejszając tym samym ryzyko kontaktu. Wprowadź regulamin zmieniający najważniejsze zasady spotkań biznesowych – to, co się da, możecie załatwiać w sposób zdalny, wprowadzając koncepcję tzw. pracy hybrydowej. Ogranicz wizyty osób z zewnątrz, tak by zmniejszyć ryzyko kontaktu z wirusem.

Zapewnij środki dezynfekcyjne

Skonsultuj się ze specjalistą z branży BHP, aby móc wprowadzić optymalne rozwiązania dla Twojej firmy. Postaraj się, aby przy każdym wejściu do placówki, drzwiach do toalety i do gabinetów znalazł się płyn dezynfekcyjny. 

Zatroszcz się także o maseczki – ich efektywność z czasem spada, dlatego też zapewnij pracownikom stały dostęp do nich.

Wprowadź obowiązek regularnej dezynfekcji powierzchni, ze szczególnym naciskiem na miejsca użytku wspólnego. Zwróć uwagę na stanowiska pracownicze, toalety, szafki pracowników i wszelkie inne miejsca newralgiczne z uwagi na ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa.

Jak zatroszczyć się o komfort pracowników?

Chodzi tutaj zarówno o komfort fizyczny, jak i psychiczny – ergonomiczne stanowiska pracy są dziś na szczęście coraz bardziej powszechnym rozwiązaniem, dzięki czemu dostęp dobrej jakości mebli jest coraz lepszy. Czy konieczna jest wymiana wszystkich mebli? Niekoniecznie, warto jednak zatroszczyć się najbardziej o biurka i krzesła, na których pracownicy spędzają długie godziny.

Nie w każdym jednak miejscu znalezienie dobrego salonu meblowego jest tak samo łatwe. A najczęściej po prostu brakuje czasu na odwiedzanie placówek stacjonarnych. Z pomocą przychodzą na szczęście sklepy internetowe. Jeśli masz firmę w Gdańsku, możesz wpisać w wyszukiwarkę np. “krzesła biurowe Gdańsk” i wybrać najlepszą ofertę.

krzesła biurowe gdańsk

Czy wprowadzenie dodatkowych działań naprawdę jest konieczne?

Niekoniecznie musimy już mówić o pandemii – mamy czasy, w których wreszcie zaczynamy rozumieć, że zadowolony pracownik to efektywny pracownik. Dlatego też tak bardzo liczy się jego dobre zdrowie i komfort psychiczny. Pomóc w zapewnieniu go może m.in. dostęp do prywatnej opieki medycznej, czy też możliwość brania udziału w dodatkowych kursach rozwojowych. Dlatego też, oprócz zatroszczenia się o podstawy związane z bezpieczeństwem sanitarnym, przemyśl także wyżej wymienione kwestie dodatkowe.

Kategoria: Biznes

Sprawdź:

Jakie objawy u niemowlaka powinny zaniepokoić? Jakie objawy u niemowlaka powinny zaniepokoić?
Koszty rozwodu – kto, kiedy i ile musi zapłacić? Koszty rozwodu – kto, kiedy i ile musi zapłacić?
Zawroty głowy a astygmatyzm Zawroty głowy a astygmatyzm
Autoryzowane a nieautoryzowane serwisy Apple – gdzie bezpiecznie i tanio oddać macbooka do naprawy? Autoryzowane a nieautoryzowane serwisy Apple – gdzie bezpiecznie i tanio oddać macbooka do naprawy?
Opolski biznes w jednym miejscu.