Czego nie robić na spotkaniu biznesowym?

Spotkania biznesowe są nieodłączną częścią prowadzenia działalności gospodarczej. Mogą się odbywać zarówno biurze, jak i poza nim.

Od tego jak wypadniemy podczas tego rodzaju spotkania, zależy często powodzenie biznesu. Odpowiednie i profesjonalne zachowanie się daje gwarancję nawiązania współpracy z kontrahentami, buduje wizerunek firmy, dlatego właściciele przedsiębiorstw przykładają dużą wagę do tego rodzaju negocjacji. 

Jak się okazuje przedsiębiorcy spędzają na spotkaniach biznesowych niemal 50% swojego czasu pracy. Od ich efektywności zależy powodzenie firmy, dlatego należy zadbać o to, aby przyniosło jak najwięcej korzyści. 

Co może być przyczyną trudności w funkcjonowaniu firmy?

Przyczyny problemów w funkcjonowaniu firmy wynikające z trudności w zdobyciu  kontrahentów mogą mieć różne przyczyny. Jedną z nich jest nieprofesjonalna organizacja spotkania biznesowego lub nieodpowiednie zachowanie w jego trakcie, które wynika zapewne z braku umiejętności skutecznej komunikacji. 

Kolejnym powodem może być nieprzestrzeganie biznesowego savoir-vivru, sprawiające, że kontrahenci źle postrzegają swojego ewentualnego partnera biznesowego. 

spotkanie biznesowe

Jakie zachowania są niedopuszczalne na spotkaniu biznesowym?

Podstawą powodzenia w biznesie jest między innymi profesjonalna organizacja spotkania biznesowego. Brak dobrych praktyk w tej dziedzinie jest wyrazem nieprzygotowania właściciela do zarządzania firmą. Niezwykle istotną kwestią jest również:

  • Przygotowanie profesjonalnego wizerunku w myśl zasady, jak cię widzą, tak cię piszą. Absolutnie niedopuszczalny jest swobodny ubiór nawet podczas kolacji. Nieprzygotowanie w tym zakresie jest kardynalnym błędem, którego efektem jest tworzenie wizerunku firmy jako podmiotu nieprofesjonalnego i niegodnego zainteresowania. Należy unikać wyglądu nieodpowiadającego okazji, jakim jest poszukiwanie kontrahentów w trakcie spotkania biznesowego.
  • Dobra komunikacja w zakresie sposobu wypowiadania się. Zbyt szybkie i niewyraźne artykułowanie wypowiedzi przyczynia się do niezrozumienia przekazywanych informacji. Poza tym partner biznesowy może odnieść wrażenie, że właściciel firmy jest zdenerwowany, zniecierpliwiony i pragnie jak najszybciej zakończyć spotkanie. Taki brak staranności w artykułowaniu konkretnych treści przyczyni się do nieufności i zlekceważenia składanej oferty. 
  • Zbyt ogólnikowa oferta złożona w trakcie spotkania biznesowego przyczyni się do jej zlekceważenia i rezygnacji z propozycji. Posługiwanie się ogólnikami bez podania konkretów przyczyni się do braku zainteresowania ze strony partnera biznesowego i pojawienia się wątpliwości dotyczących wysokiej jakości produktu, 
  • Zbyt skomplikowany przekaz może przyczynić się do rezygnacji z oferty. Należy przekazywać tylko tyle informacji, ile jest konieczne do zachęcenia kontrahenta do skorzystania z propozycji zakupu produktu lub usługi. 
  • Wywieranie presji na kontrahenta do skorzystania z oferty jest kardynalnym błędem, który nie powinien mieć miejsca. Osaczony partner biznesowy zapewne będzie podejrzewał nieuczciwość ze strony organizatora spotkania biznesowego. Zmuszanie do transakcji jest najgorszym z możliwych zachowań, które skutkuje najczęściej wycofaniem się potencjalnego wspólnika. 
  • Przerywanie wypowiedzi jest wyrazem braku kultury i nie sprzyja budowaniu pozytywnych relacji, a poza tym powoduje zdenerwowanie drugiej strony oraz unikanie ponownego spotkania. 
  • Zagadywanie potencjalnego partnera biznesowego jest podstawowym błędem popełnianym przez organizatorów spotkania biznesowego, które ma służyć budowaniu relacji z klientem i wzajemnego zaufania. 
  • Niewybaczalnym błędem świadczącym o braku kultury i będącym wyrazem lekceważenia  potencjalnego partnera biznesowego jest odbieranie telefonów podczas spotkania biznesowego. 
  • Brak rzetelności w prezentacji produktu lub usługi, co może przyczynić się do rezygnacji z oferty przez potencjalnego kontrahenta.
  • Przekraczanie czasu spotkania biznesowego, które powinno trwać od jednej do dwóch godzin maksymalnie. Po upływie tego czasu uczestnicy spotkania mogą mieć problemy z koncentracją. Jeśli okaże się, że negocjacje mogą potrwać dłużej, należy przewidzieć krótkie przerwy na posiłek lub odpoczynek od wysiłku intelektualnego. 
  • Punktualność jest podstawą podczas spotkania biznesowego. Spóźnianie się uczestników jest wyrazem braku profesjonalizmu i kultury, jak również lekceważeniem klienta. 

Spotkania biznesowe we Wrocławiu

Podczas planowania spotkania biznesowego należy wziąć pod uwagę, gdzie się ono odbędzie. Przykładowo, ogromną zaletą organizacji spotkania biznesowego w hotelu jest możliwość skorzystania z dostępnej na miejscu restauracji i całego zaplecza gastronomicznego. To kompleksowe wsparcie z możliwością rezerwacji pokoju w hotelu jest niezwykle istotne dla powodzenia negocjacji. Cały zastęp fachowców w Hotelu Jasek Premium spowoduje, że każde zorganizowane spotkanie biznesowe we Wrocławiu w tym właśnie miejscu będzie w sposób profesjonalny zaaranżowane i prawdopodobnie zakończy się pełnym sukcesem.

Kategoria: Biznes

Sprawdź:

W czym biegać wczesną wiosną, aby się nie przeziębić? W czym biegać wczesną wiosną, aby się nie przeziębić?
Skutki uboczne długoterminowego noszenia soczewek ortokorekcyjnych Skutki uboczne długoterminowego noszenia soczewek ortokorekcyjnych
Zorganizuj grę integracyjną i popraw współpracę wśród swoich pracowników Zorganizuj grę integracyjną i popraw współpracę wśród swoich pracowników
Poznaj sprawdzone techniki czyszczenia kanałów wentylacyjnych Poznaj sprawdzone techniki czyszczenia kanałów wentylacyjnych
Opolski biznes w jednym miejscu.